Dreams can come true kap 3


Liams perspektiv

Jag hade sett Isabella åka ut från skolan efter idioten Louis hade slängt mat över henne bara för att imponera på andra patetiskt. Jag och harry satt vi ett runt matbord där vi satt och eller ja vi hade redan ätit upp maten men vi hade inget annat göra.
- Ithink I go home know and look after her. Sa jag oroligt.
- Liam, you don´t know her. Sa Harry förvirrad.
- She´s one off my family now and I protect my family. Sa jag och reste mig upp jag gick och slängde resterna av min mat sen börja jag gå hemåt.

 

Jag hängde upp mina ytter kläder och sprang upp för trappan. När jag kom in till Isabellas sovrum såg jag ett stort collage på en av väggarna jag gissar på att det är på hon och hennes pappa. Jag hörde hur någon börja gråta från ena dörren.
- Pappa. Sa hon jag vet inte vad det betyder. Jag öppna försiktigt dörren. Hon sitter mot en vägg och håller starkt i en T-shirt. Hon skakar så mycket hon gråter jag tycker så synd om henne.
- Isabella. Sa jag och satte mig bredvid henne hon titta upp mot mig sen tryckte hon ner sitt ansiktei tröjan.
- Leave me alone. Sa hon tyst mellan snyftningar jag la min arm om henne och försökte få henne att sluta skaka. Hon la sitt huvud på min bröstkorg och grät ut.
- schhh it´s gonna be okay. Sa jag tröstande.
- No everything was my fault. Sa hon jag förstod inte vad hon mena jag ställde mig upp och sträckte ut min hand.
- Let´s see a movie. Sa jag hon ställde sig upp utan att ta emot min hand men hon log svagt. Vi gick ner till vardags rummet och jag satte igång Growns up. Hon hade satt sig ner i soffan. Jag gick och hämta en filt i hallen sen gick jag tillbaka och gav henne den hon log tacksamt. Jag satte mig bredvid henne. Hon titta tomt på tvn jag vet att hon inte kollar på tvn.
- Why are you saying that it´s your fault? Fråga jag henne. Hon vände huvudet mot mig och kolla underligt på mig.
- Why do you care? Fråga hon mig.
- Couse your in my family and I protect my family, now answer my question.
- My dad died a year ago in a car accident I was in the car when it happened. I wanted to go too the mal to buy a new longboard. If I didn´t wan´t that stupid longboard he had live today.
- That´s not true. Sa jag tröstande. Varför tror hon att det är hennes fel?
- It is. Sa hon jag såg några tårar falla ner för hennes kinder. Jag tog in henne i min famn så hon kunde gråta ut igen.
- I will be here for you sis. Viska jag i hennes öra. Jag kände hur hon log mot mitt bröst.

 

Tillslut hade hon somnat jag hade burit upp henne till hennes säng. Mamma och pappa har åkt på en affärs resa i två dagar så dem hade vi inte sett dem åkte imorse jag glömde att berätta för henne men jag tror vi klarar oss utan mamma och pappa i två dagar. Jag lovar om någon skadar henne ska jag skada den personen nu är hon min syster och kommer alltid att vara. Strax somna jag i en djup sömn.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förlåt för en kort del men ville sluta detta kapitlet så och jag är trött så god natt glöm INTE att äta morötter :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0